reklama

Kolobeh

Tak a urobil si to znova. Prečo? Prečo, ty hnusný slaboch, prečo si znova zmlátil svoju ženu? Ako vždy pred očami vášho malého syna. Nič výnimočné sa vlastne nestalo, ibaže dnes tu sedíš s hlavou v dlaniach a ja ti doprajem všetky tie pocity, ktoré prežívaš.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

Čo sa to s tebou stalo? A kedy vlastne? Keď sa dívam na tvojho synčeka, vidím teba. Keď som sa narodila, chodieval si k nám skoro každý deň. Veľmi si to nepamätám, ale mám ťa nahratého na kazete, kde si mi pomáhal recitovať prvé básničky. Bol si ako môj veľký brat. Hral si sa so mnou a naučil si ma správne padať. Na dvore si na mňa namieril prst a zakričal: „Dole, dole, dole!“ Ja som sa chytila za srdce, zapotácala a so smrteľným chrapotom som sa zrútila na zem. Z posledných síl som sa pokúsila vstať, až som definitívne odpadla s rukami naširoko rozhodenými od tela. „Pozrite, pozrite ako vie perfektne padať“, kričal si na všetky decká a mohla som sa s vami hrať na vojakov. Spravil si mi aj prvú kušu. Takú so štipcom, na špajdle. Bol si môj veľký kamoš. A naši vravievali: „Chúďa, má to ťažké a aj tak sa výborne učí.“ Nevedela som prečo si bol chúďa, iba že u vás často klopali policajti a preto si býval tak často u nás, aby si nemusel ležať pod posteľou sám so svojim strachom, pokým sa to u vás trochu neupokojí.A potom sa niečo stalo a ty si k nám prestal chodievať a už si sa so mnou nehral na vojakov. Našiel si si nových kamarátov a prestal si sa dobre učiť. Základnú školu si skončil ako najväčší postrach. Keď som tam aj ja začala chodiť, už si sa so mnou nebavil a nikto mi nechcel veriť že si sa so mnou niekedy hrával. Iba jediný raz si zakročil, keď ste nás, krpcov, naháňali po dvore. „Ju nechajte, ja som k nim voľakedy chodieval.“ To som vtedy bola nenormálne pyšná a všetci museli priznať že som neklamala. Učilište si skončil s odretými ušami a už vtedy som ťa pričasto stretávala pod vplyvom kadečoho. Potom sa rozchýrilo, že to dievča, ktoré sa ako tieň stále ťahalo za tebou, je tehotné. A tak si mal zrazu rodinu. Nasťahovali ste sa všetci traja do jednej izby a tvoj synček začal chodievať k nám. Od narodenia vyzeral ako tvoja malá kópia. Rozkošný blondiačik s modrými očami obdivoval moje staré hračky. Hlavne bábiky. Strašne rád ich česal, tak som mu zopár tých najdlhovlasejších dala. Chyba. Po rokoch si sa mi znovu prihovoril: „S môjho syna buzeranta robiť nebudeš,“ vyhrážal si sa na ulici. Bábiky som si mohla pozbierať pod balkónom. Tvoja žena bola stále ticho. Nikdy som ju nepočula poriadne prehovoriť. Od kedy ste spolu chodili, zvykol si ju mlátiť. Veľakrát toho bolo svedkom celé sídlisko. Hrali sme basketbal a na rohu ulice si ty kopal do zadku svoju frajerku. Niekomu to bolo smiešne, a všetci sa divili prečo s tebou zostáva. Nakoniec si ťa vzala, a nikoho (zrejme ani ju) neprekvapilo, že si v mlátení pokračoval. Chodila okrášlená modrinami ale v očiach mala stále rovnaký oddano-milujúci výraz. Nevadilo jej že váš syn to všetko vidí a stáva sa z neho ustráchané, zajakávajúce sa dieťa. „Už nebudem mať sestričku,“ povedal raz chlapček na pieskovisku. „Oco kopal mamu ako futbalovú loptu, a už nebudem mať sestričku.“ Znelo to z tých detských úst hrozne. Maminka je v nemocnici a ocino sedí s hlavou v dlaniach a rozmýšľa. Možno mu to konečne dôjde. A možno nie. Čo sa to z teba stalo? Ako to, že si zabudol ako si sa cítil vtedy dávno schovaný pod posteľou? Ako to že nevidíš strach a smútok v očiach svojho syna? Je to akýsi zvláštny kolobeh. Aký otec, taký syn, hovorí jedno príslovie. Tak aký otec bude z tvojho syna?

Andrea Uhljarová

Andrea Uhljarová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

zvláštny prírodný úkaz Zoznam autorových rubrík:  life is lifečosi zo sociálnej práce

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu